Hos LinkUp får administratorer tilgang til en administrasjonsportal hvor de får tilleggstjenester som tillater dem å administrere og overstyre andre brukere. Her får man tillatelse til blant annet å slette andres innlegg og kommentarer, overstyre andre brukere og eventuelt slette dem, samt å behandle innkommende rapporter om upassende innhold og brukere. Det er også gjennom adminportalen nye bedrifter enkelt kan legges til.
Adminbrukere får en egen feed i tjenesten hvor de kan dele siste nyheter med brukermassen. Det er kun administratorer som kan publisere på denne veggen, men brukere kan både like og kommentere. Et innlegg kan enkelt publiseres ved å trykke "publiser" og admin kan skrive tekst, og legge til bilder/videoer.
I LinkUp har vi utviklet et eget event- og påmeldingssystem som gjør det enkelt for arrangører å publisere eventer, endre informasjon, se antall påmeldinger og holde tritt med avmeldinger. Under hvert event kan du se hvor mange og hvem som er meldt på, samt hvem som har meldt seg av. Admin kan også velge å varsle nettverket om et nytt event.
Adminbrukere kan sende varsler til alle brukere av appen, noe som kan være nyttig når man skal gi en viktig beskjed eller påminnelse om frister til arrangementer. I varslingssenteret kan det sendes ut varsler til alle, grupper eller enkeltbrukere.
Admin vil ha muligheten til å fjerne og blokkere brukere fra systemet. De vil også ha muligheten til å opprette både grupper og gruppesamtaler som de legger knytter brukere til.